نقطه ها

وبلاگی برای سرگرمی، آموزش، فناوری و ...

نقطه ها

وبلاگی برای سرگرمی، آموزش، فناوری و ...

نقطه ها

وبلاگ نقطه ها، وبلاگی برای اخبار، فناوری و تکنولوژی، طنز ، تفریخ و سرگرمی است.

کلمات کلیدی
آخرین مطالب

نوجوانان باهوش ، اولین مسلمان

جمعه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۱، ۰۵:۳۳ ب.ظ

علی (ع) نوجوانی ده ساله بود که به دین اسلام ایمان آورد. (3) اولین کسی بود که با رسول خدا (ص) نماز جماعت خواند.

عفیف کندی می گوید : در زمان جاهلیت برای خریدن لباس و عطر به مکه سفر کردم و با عباس عموی پیامبر (ص) ملاقات کردم . به کعبه نگاه می کردم. ناگهان دیدم جوانی آمد و به آسمان نگاه کرد و رو به کعبه مشغول نماز شد. چند لحظه بعد ، نوجوانی آمد و سمت راست او ایستاد ، و بعد هم بانویی پشت سر آن دو ایستاد. از عباس جویا شدم ، گفت : آن جوان محمد (ص) است و آن نوجوان ، پسر عمویش علی (ع) و آن زن هم خدیجه (س) همسر محمد (ص) است ».

عفیف کندی می گوید : «ای کاش من چهارمین آنها می بودم». (4)

خود علی (ع) در نهج البلاغه می گوید : «بار خدایا! من نخستین کسی هستم که به حق رسیده و از آن را شنیده و پذیرفته است . هیچ کس بر من نماز پیشی نگرفت ، مگر رسول خدا (ص) .»(5)

همچنین علی (ع) می فرماید : «قبل از بعثت ، رسول خدا (ص) به حراء می رفت و من او را می دیدم . در آن زمان اسلام در خانه ای نیامد ، مگر به خانه رسول خدا (ص) و خدیجه (س) که من سومین آنها بودم».(6)

در یکی از سالهای قحطی مکه ، رسول خدا (ص) علی (ع) را که هشت ساله بود ، از ابوطالب گرفت ، تا او را تربیت نماید و زحمتهای ابوطالب را جبران کند و فرمود : «من همان ر ا برگزیدم که خدا او ر ا برای من برگزیده است ».(7)
  • علی نورشرق

نظرات  (۲)

بسیار عالی نور شرق
سلام
وبلاگ شما بسیار عالی بود و محتوای آن آموزنده و مفید.
امیدوارم مطالب آن بیشتر شود.
به وبلاگ من هم سری بزنید و نظرات سازنده خود را بنویسید
ما طالب نظرات شماییم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی